اخبار صنعتصنعتویدیو

تراکتور برقی بدون راننده برای صنعت کشاورزی

از وظایف تراکتور برقی بدون راننده میتوان به مرز بندی مزرعه اشاره کرد

با پیشرفت علم و تکنولوژی بسیاری از ابزار و وسایل قدیمی شکل و شمایل جدید و مدرنی پیدا کرده اند و کارایی و روش استفاده آنها نیز تفاوت زیادی پیدا کرده است. ماشین های کشاورزی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و تغییر و تحولات فناوری مدرن به این دسته از وسایل نیز راه پیدا کرده، جدیدترین تکنولوژیهای بکار رفته در تراکتورها موجب طراحی و ساخت مدل جدید از تراکتورها شده که بدون راننده بوده و همه کارها را بدون نیاز به راننده به طور اتوماتیک انجام می دهند و تنها لازم است آنها را برنامه ریزی کنیم، برنامه ریزی آنها نیز بوسیله یک تبلت انجام می شود. این تراکتور  “ماشین مفهومی خودکار” یا Autonomous Concept Vehicle نام گرفته است.
 این تراکتور بدون راننده علاوه بر اینکه کنترل از راه دور است و اندازه بسیار کوچکی دارد با این وجود بسیار قدرتمند است و 500 کیلووات توان دارد ضمن اینکه فقط یک محور دارد.
به نقل از لایو مینت، تراکتور بدون راننده به عنوان بخشی از پروژه «کاربرد تکنیک‌های صحیح و مطمئن در کشاورزی دقیق» یا USER-PA توسعه یافته است که در سال 2013 راه‌اندازی شده است.

سام وین، سخنگوی ارشد شاخه مهندسی در دانشگاه هارپر آدامز می‌گوید: «تراکتورهای رباتیک از اصلاح تراکتورهای موجود شروع شد و به سمتی پیش رفت که امروزه می‌توانید بوسیله کامپیوتر آن را کنترل کرد. ما حتی صندلی و فرمان را حذف کردیم چون دیگر نیازی به آنها نبود».


مجله اینترنتی تپ تیزفروشگاه ایترنتی تپ تیز – کالای صنعتی تپ تیز – فروشگاه اینترنتی کالای صنعتی تپ تیز – فروشگاه اینترنتی – خرید اینترنتی انلاین – خرید اینترنتی فروشگاه تپ تیز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا