بلبرینگ و رولبرینگصنعت

بیرینگ و اجزاء آن

بلبرینگ

بیرینگ ها در جهان باعث تحولات و پیشرفت‌های زیادی شده است. این جزء پر کاربرد صنعت امروزه انواع بسیار دارد. در این مطلب به‌صورت کلی بیرینگ و اجزاء آن را معرفی می‌کنیم و ساختار داخلی آن­ها را به شما نشان خواهیم داد.

NSK، SKF، FAG، Koyo و … از برندهای معروف سازنده بیرینگ ها هستند. آنها نقشی حیاتی در رشد و پیشرفت صنایع مختلف دارند و به‌طور مستقیم تکیه ماشین آلات بر آنها است. این جزء پرکاربرد ماشین آلات نیازهای طیف گسترده‌ای از زمینه‌های صنعتی را برطرف می‌کنند.

تعداد بسیار زیادی از بیرینگ ها در اطراف ما یافت می‌شوند. با نگاهی دقیق به یک خودرو می‌توانید ۱۰۰ تا ۱۵۰ از انواع بیرینگ ها را پیدا کنید. بدون بیرینگ، چرخ‌ها به سر و صدا می افتند، دندانه‌های چرخ دنده قادر نخواهد بود انتقال قدرت دهند و در هم درگیر شوند، و ماشین روشن نخواهد شد.

بلبرینگ ها تنها در اتومبیل استفاده نمی‌شوند، آنها را می‌توان در انواع ماشین آلات و صنایعی که در زیر آمده نیز می‌تواند به وفور یافت:

  • قطار
  • هواپیما
  • ماشین لباسشویی
  • یخچال و فریزر
  • سیستم‌های تهویه مطبوع
  • جاروبرقی
  • دستگاه‌های فتوکپی
  • کامپیوتر
  • ماهواره

بلبرینگ قابلیت‌های ماشین آلات را افزایش می‌دهد و به صرفه جویی در انرژی و افزایش راندمان کمک می‌کند. بلبرینگ ها باعث می‌شوند ماشین آلات بی صدا، در محیط‌های سخت و پنهان کار کنند. در مجموع می‌توان گفت بیرینگ ها در عمر کارکرد ماشین آلات و حصول اطمینان از عملکرد بالای آنها بسیار مهم‌اند.

نوشته های مشابه

وظیفه بیرینگ ها پشتیبانی و تحمل انواع بارها از محور گردان است. همان طور که در اشکال زیر می‌بینید این نوع بیرینگ ها در دو نوع‌اند:

بیرینگ هایی که در درون آنها گوی‌های فولادی یا همان ساچمه قرار دارد. که به آنها بلبرینگ گفته می‌شود.

 

بیرینگ هایی که در درون آنها استوانه‌های فولادی یا همان رولر قرار دارد. که به آنها رولربیرینگ گفته می‌شود.

 

اولین وظیفه بیرینگ ها کاهش اصطکاک مکانیکی است و این امر موارد زیر را در پی دارد:

  1. ماشین‌ها به‌طور موثرتری کار می‌کنند.
  2. باعث خواهد شد سایش اصطکاکی کاهش یابد و عمر ماشین آلات افزایش یابد.
  3. جلوگیری از سوختگی در اثر سایش و اجتناب از شکست مکانیکی قطعات.

تپ تیز – فروشگاه اینترنتی تپ تیز – انواع بلبرینگ – خرید آنلاین بلبرینگ سرامیکی – فروش آنلاین محصولات صنعتی – فروشگاه اینترنتی – خرید محصولات صنعتی – قیمت بلبرینگ های سرامیکی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا